با وجود هراس از مرگ، انسان ها همیشه به دنبال فهمیدن تاریخ آن بوده اند. در عصر دیجیتال حاضر نیز علاقه وافر به پیش بینی مرگ باعث به وجود آمدن نمونه های مختلفی از ساعت مرگ شده است. با اینکه از اکثر این ساعت شمارها برای شوخی استفاده می شود، برخی موسسات مالی، سازمان های سلامتی و بیمه ها از آن ها به عنوان ابزاری برای محاسبه طول عمر استفاده می کنند.

حالا یک ساعت مرگ برای محاسبه مقدار زمانی که در شبکه های اجتماعی صرف می کنید به وجود آمده است. سال گذشته، میانگین استفاده جهانی کاربران از شبکه های اجتماعی در روز به دو ساعت و 22 دقیقه می رسید. البته این عدد در مقابل 9 ساعتی که نوجوانان به طور روزانه در فضای آنلاین سپری می کنند ناچیز است.

سال گذشته میانگین استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی در روز به دو ساعت و 22 دقیقه می رسید
اینجا جایی است که ساعت مرگ شبکه های اجتماعی وارد می شود. این افزونه گوگل کروم که دست یک مهندس به نام «آنتونی موریس» توسعه یافته، به کاربران وقتی که عمر محدودشان را در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام تلف می کنند یادآور می شود که چند روز دیگر زنده خواهند بود. این ساعت، مرگ اجتناب ناپذیر کاربران را، هر زمان که باشد، به آن ها یادآوری می کند و تشویقشان می کند تا با سپری کردن زمان کمتر در شبکه های اجتماعی، بیشتر در دنیای واقعی حضور داشته باشند.

ساعت مرگ

 

زمانی که این افزونه را نصب می کنید، از شما تاریخ تولدتان را خواهد پرسید و پس از آن شمارش معکوسی از روزهای باقی مانده عمرتان را نمایش خواهد داد. پس از آن به هر شبکه اجتماعی که سر بزنید، به جای لوگوی آن، یک اسکلت به همراه ساعت شماری از روزهایی که برایتان مانده است نشانتان خواهد داد. باید اقرار کنیم چنین اتفاقی استرس زیادی به کاربر وارد خواهد کرد و بدون شک زمان حضور در چنین سایت هایی را کوتاه تر می کند.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر