ایالت کارولینای شمالی احتمالاً مقصد بعدی سیستم حمل و نقل فوق سریع هایپرلوپ (Hyperloop) خواهد بود. در صورت ساخت این سیستم چندین شهر این ایالت به یکدیگر متصل شده و زمان سفر به طرز قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

شرکت «ویرجین هایپرلوپ وان» و چند شرکت حمل و نقل دیگر در حال بررسی ساخت یک هایپرلوپ هستند که می تواند شهرهای رالی (Raleigh)، دورهام (Durham)، چپل هیل (Chapel Hill) و فرودگاه بین المللی رالی-دورهام (RDU International Airport) را در نزدیکی «پارک مثلث تحقیقاتی» به یکدیگر متصل کند.

هایپرلوپ

 

نتایج بررسی های اولیه نشان می دهند در صورت ساخت این سیستم حمل و نقل فوق سریع، مسافت 48 کیلومتری بین شهرهای رالی و دورهام به لطف شرایط خلاء و شناور شدن مغناطیسی در کمتر از 10 دقیقه امکان پذیر و ترافیک منطقه هم سبک تر خواهد شد.

«جِی والدر» مدیر عامل شرکت ویرجین هایپرلوپ وان می گوید:

«مثلث تحقیقاتی در ایالت کارولینای شمالی خانه تعدادی از بزرگ ترین شرکت ها، دانشگاه ها و مراکز درمانی آمریکا بوده و یکی از بهترین مکان ها برای آزمایش این تکنولوژی است.»

از دیگر مزایای احتمالی راه اندازی این هایپرلوپ می توان به صرفه جویی در زمان سفر، بهبود امنیت جاده ای، سفر به فرودگاه شهر با یک خط مستقیم و صرفه جویی بهتر در ارسال محموله های باری اشاره کرد. علاوه بر این ها می توان ایستگاه های هایپرلوپ را به شبکه حمل و نقل ریلی فعلی یا مترو منطقه مثلث تحقیقاتی متصل نمود.

هایپرلوپ

 

مسئولین شهرهای دورهام و ارنج (Orange) در گذشته برای تسهیل جا به جایی بین شهرهای دورهم، چپل هیل، چندین دانشگاه و مراکز درمانی به فکر راه اندازی یک سیستم حمل و نقل 28 کیلومتری افتاده بودند. اما پروژه که GoTriangle نام داشت آوریل 2019 (فروردین ماه) به دست فراموشی سپرده شد چرا که به عقیده مسئولین شهر راه اندازی هایپرلوپ راه حل مناسب تری برای سفرهای درون شهری محسوب می شود.

هایپرلوپ نوع مدرنی از حمل و نقل فوق سریع بوده که توسط ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس‌اکس معرفی شده است. در این نوع سیستم کپسول هایی درون لوله های خلاء قرار گرفته و می توانند به سرعت بیش از 1220 کیلومتر بر ساعت برسند.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر