کمپانی IBM قرارداد 34 میلیارد دلاری خرید Red Hat را نهایی کرد تا یکی از بزرگترین معامله های تاریخ آمریکا را رقم بزند. در ادامه این اتفاق و معاملات امروز صبح نیز سهام IBM افت یک درصدی را تجربه کرد.

صحبت های اولیه درباره این قرارداد مهرماه گذشته مطرح شده بود، زمانی که این شرکت ها اعلام کردند IBM نقدا هر سهم Red Hat را به مبلغ 190 دلار خریداری خواهد کرد.

این اتفاق یکی از بزرگترین خریدهای تاریخ آمریکا به شمار می رود
تصاحب Red Hat، شرکت تولید کننده نرم افزارهای سازمانی متن باز بزرگترین خرید تاریخ IBM محسوب می شود و یکی از بزرگترین خریدها در تاریخ تکنولوژیک آمریکا به شمار می رود. خریدهای دیگری که از این هم گران تر بودند شامل قرارداد سال 2016 دل و EMC به مبلغ 67 میلیارد دلار و خرید 41 میلیارد دلاری یک تامین کننده قطعات اپتیکی به نام SDL توسط شرکت JDS Uniphase در سال 2000 می شود.

خرید Red Hat

 


جیمز وایت هورست، مدیر عامل کمپانی Red Hat

طبق این قرارداد، Red Hat حالا جزئی از بخش سرویس های ابری IBM به نام hybrid cloud خواهد بود. علاوه بر این مدیرعامل Red Hat به نام «جیمز وایت هورست»، به تیم ارشد مدیریتی IBM خواهد پیوست و تحت نظر مدیر عامل این شرکت یعنی «گینی رومتی» فعالیت می کند.

IBM قبلا اعلام کرده بود امیدوار است خرید Red Hat به آن ها کمک کند فعالیت بیشتری در زمینه سرویس های ابری داشته باشند که یکی از چهار بخش اصلی رشد آن ها محسوب می شود؛ سه بخش دیگر هم قسمت اجتماعی، موبایل و تجزیه و تحلیل آن هستند. این شرکت در زمینه زیرساخت های ابری پشت سر کمپانی هایی مانند مایکروسافت و آمازون قرار گرفته است. سود IBM نیز شاهد افت در سه فصل مالی متوالی بوده، اما تحلیلگران امیدوارند خرید Red Hat به آن ها کمک کند وارد بازارهای تازه ای شوند.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر