گوگل چند هفته قبل با انتشار توییتی دوگانه بودن دوربین اصلی پیکسل ۴ را تایید کرد اما اینکه سنسور دوم تله فوتو است یا برای تصاویر عریض بهینه سازی شده تا کنون در هاله ای از ابهام قرار داشت. حالا کدنویس ها با کند و کاو کدهای اپ دوربین ماه ها پیش از معرفی پیکسل ۴ این راز را فاش کرده اند.

کاربران XDA Developers با تحلیل کدهای اپلیکیشن دوربین در نسخه اولیه اندروید Q به عبارت «تله فوتو» برخورده اند که به احتمال فراوان به نوع لنز دوم در گوشی پیکسل ۴ اشاره دارد. ظاهرا این سنسور ۱۶ مگاپیکسلی به بهبود کیفیت تصاویر پرتره کمک خواهد کرد که محبوبیت زیادی بین کاربران گوشی های هوشمند پیدا کرده است.

از طرف دیگر وجود این سنسور به معنی فقدان لنز عریض در پیکسل ۴ است که برای علاقمندان به این نوع تصاویر چندان خبر خوبی به شمار نمی رود. نکته جالب اینجاست که سری پیکسل ۳ حتی بدون سنسور تله فوتو هم تصاویر پرتره با کیفیتی ثبت می کنند.پیکسل ۴

 

یکی دیگر از تغییرات احتمالی در نسل بعدی گوشی های گوگل وجود سنسور مادون قرمز در ماژول دوربین سلفی است که برای تایید هویت به کار برده می شود. با توجه به اینکه قبلا خبرهایی در مورد حذف سنسور فیزیکی اثر انگشت به گوش می رسید، به نظر گوگل خود را برای ارائه پاسخی در برابر Face ID اپل آماده می کند.

از دیگر ویژگی های احتمالی پیکسل ۴ باید به سنسور حرکتی سولی اشاره کرد که امکان کنترل دستگاه ها با حرکات کوچک دست را فراهم می سازد. برای مثال اگر این سنسور در دوربین پیکسل ۴ قرار بگیرد، می‌توان از آن برای ردگیری حرکات سوژه در هنگام فیلمبرداری استفاده کرد.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر