ظاهرا هشدار آمریکا به کشورهای اروپایی در مورد استفاده از تجهیزات 5G هواوی نتیجه بخش نبوده و چهار اپراتور بزرگ در بریتانیا یعنی EE، O2، Three و Vodafone برای توسعه شبکه 5G خود از تجهیزات هواوی استفاده خواهند کرد.

به نقل از گاردین کمپانی چینی در تجهیز 6 مورد از 7 شهری که ودافون سرویس 5G خود را در آن‌ها راه‌اندازی می‌کند سهیم است. به علاوه این شرکت در راه‌اندازی ده‌ها سایت EE شریک بوده و قراردادهایی هم با O2 و Three به امضا رسانده است.

تجهیزات 5G هواوی

 

به نظر می‌رسد این کمپانی‌ها از تکنولوژی هواوی برای تجهیزات جانبی شبکه خود بهره خواهند برد که در راستای سیاست‌های پیشین دولت انگلیس برای استفاده از تکنولوژی نسل پنجم مخابراتی هواوی است. پیشتر ترزا می نخست وزیر انگلستان با هواوی قراردادی امضا کرده بود که بر اساس آن توسعه قسمت‌های جانبی شبکه 5G در بریتانیا به این شرکت واگذار شد. این تصمیم خانم می برخلاف نظر بسیار از سیاستمداران انگلیسی بود که عقیده داشتند استفاده از ادوات هواوی زمینه را برای جاسوسی از شهروندان بریتانیا و حملات سایبری افزایش دهد.

این تصمیم حتی مخالفت رئیس سابق MI6 و اندیشکده HJS را هم برانگیخت و آن‌ها برای پیشگیری از مشکلات امنیتی خواستار تحریم کامل تجهیزات 5G هواوی در این کشور شدند. با این اوصاف به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، کمپانی‌های مذکور ریسک بزرگی برای همکاری با هواوی متحمل شده‌اند چرا که با توجه به فشارهای آمریکا و مخالفت سیاستمداران، امکان ممنوع شدن استفاده از ادوات هواوی در کشورهای اروپایی اصلا دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

 

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر