از روز گذشته به دلیل نامشخص، دسترسی کاربران ایرانی به وب سایت رسمی رابط کاربری MIUI و سرورهای آپدیت شیائومی قطع شده است و تلاش برای وارد شدن به آدرس اینترنتی فوق، شما را به صفحه پیوندها هدایت می کند.

 

شیائومی یکی از معدود شرکت هاییست که پشتیبانی نرم افزاری بسیار خوبی از محصولاتش دارد و حتی گوشی های میان رده و اقتصادی را هم تا مدت ها به روز نگه می دارد. با اینکه چندی پیش عرضه نسخه بتای جهانی MIUI برای گوشی های شیائومی متوقف شد، ولی باز هم این کمپانی محبوب چینی جایگاه خوبی از نظر پشتیبانی محصولاتش دارد.

هنوز مشخص نیست که چرا دسترسی به سایت رابط کاربری MIUI و سرورهای آپدیت شیائومی از داخل کشور مسدود شده است. شاید اگر خود شیائومی تصمیم به چنین کاری می گرفت، قابل قبول تر بود. در این سایت، انواع رام های اصلی و کاستوم در اختیار شما قرار می گیرد و انجمنی هم برای گفتگو و تبادل نظر بین کاربران وجود دارد.

 

طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی کافه بازار که به سه ماهه سوم سال 97 بر می گردد، شیائومی سهم 0.7 درصدی از بازار موبایل کشورمان را در اختیار دارد که اگرچه رقم بالایی نیست، ولی باز هم تعداد زیادی کاربر را در بر می گیرد که حالا به جدیدترین نسخه های رابط کاربری MIUI و آپدیت های فرمور، از جمله بسته های امنیتی دسترسی ندارند. باید دید آیا این اقدام به اشتباه صورت گرفته یا هدف خاصی پشت آن وجود داشته است.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر