شرکت AMD که قرار بود کارتهای گرافیک رادئون RX 5700 و RX 5700 XT را روز 16 تیر به صورت رسمی عرضه کند حالا در فاصله کمتر از یک روز مانده به این تاریخ، قیمت این محصول را کاهش داده است.

وقتی که AMD این دو کارت گرافیک را معرفی کرد قیمت بالایی که برای آنها اعلام شده بود لزوما آنها را به بهترین انتخاب در مقایسه با محصول سایر رقیبان تبدیل نمی‌کرد. مدل رادئون RX 5700 XT در زمان معرفی 450 دلار قیمت گذاری شده بود و حالا قیمت آن به 400 دلار کاهش یافته و مدل 5700 هم که 380 دلار بود با قیمت 350 دلار عرضه خواهد شد.

رادئون

 

یک مدل گرانتر هم در این سری درنظر گرفته شده بود که نسخه سالگرد 50 سالگی نام گرفته و قرار بود با قیمت 500 دلار عرضه شود که AMD آن را با 450 دلار به فروش خواهد رساند.

البته مشخص نیست که این موضوع برای کاربرانی که این کارت‌ها را پیش خرید کرده‌اند چگونه اعمال خواهد شد و اینکه آیا این اقدام AMD برای کنار زدن رقیبش انویدیا کافی خواهد بود یا نه. اخیرا انویدیا از نسخه‌های «سوپر» کارت‌های گرافیک GeForce RTX خود رونمایی کرد که عملکردی کمی بهتر از سری 5700 جدید AMD دارند.

احتمالا همین موضوع باعث شده که AMD به کاهش قیمت محصولاتش فکر کند. این احتمال هم وجود دارد که کارت‌های قدیمی و غیر سوپر انویدیا هم با کاهش قیمت مواجه شوند چرا که این شرکت فعلا قیمت بیشتری روی محصول جدید سوپر خود نگذاشته است.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر