تماس با ما

موبایل: 2565 038 0912

دفتر تهران: 2565 2842 021

دفتر گرگان: 2565 3233 017

ساخت لیست علاقه مندی ها (Favorites)، با استفاده از SharedPreferences

  در بیشتر برنامه های آموزشی و اطلاعاتی که به صورت تعدادی مبحث هستند، دو بخش ((جستجو)) و ((لیست علاقه مندی ها)) جزء بخش های اصلی و ضروری برنامه می باشند. قبلا در مبحثی دیگر، چگونگی ساخت قسمت جستجو در عنوان مبحث ها را شرح دادیم، اکنون در این مبحث قصد داریم که چگونگی ساخت لیست علاقه مندی ها را شرح بدهیم.

آموزش ساخت قسمت جستجو در عنوان های مباحث، برای برنامه اندروید

  در این مبحث، قصد دارم که چگونگی ساخت جستجو در بین عنوان های برنامه اندروید را آموزش بدهم. مثلا فرض کنید که شما یک برنامه اندروید ساخته اید که دارای 200 قسمت می باشد و هر قسمت دارای یک عنوان خاص است، من به شما آموزش می دهم که چگونه یک صفحه مخصوص جستجو بسازید که ابتدا همه 200 قسمت را به صورت یک لیست نمایش بدهد و سپس، کاربر کلمات مورد نظر خود را وارد کند و آنگاه، در لیست، تنها عنوان هایی باقی بماند که کلمه مورد نظر کاربر، در آنها وجود دارد. کاربر با اشاره بر روی هر عنوان آموزشی، به صفحه مربوط به آن، هدایت خواهد شد.....

تفاوت HashSet و HashMap ، در برنامه نویسی اندروید

  ساختار دو نوع متغیر HashSet و HashMap در برنامه نویسی اندروید، کاملا متفاوت می باشد.

HashSet یک نوع متغیر است (با ساختار Set) که برای ذخیره مجموعه ای (Set) از عناصر به کار می رود (عناصر غیر تکراری) ( کلید شماره 3374 ). بنابراین نماد آن به شکل ریاضی را می توانیم به صورت زیر نمایش بدهیم :

ساخت یک مجموعه (Set) از مقادیر، با استفاده از HashSet ، در برنامه نویسی اندروید

 ابتدا یک متغیر از نوع HashSet تعریف کرده ایم (که عناصر آن از نوع String خواهند بود) :

ذخیره اطلاعات بر اساس الگوی ((کلید-مقدار)) (key-value)، با استفاده از HashMap ، در برنامه نویسی اندروید

  با استفاده از HashMap ، می توانیم اطلاعات را بر بر اساس الگوی ((کلید-مقدار)) (key-value) ذخیره کنیم.

عدم استفاده از روش ArrayAdapter.addAll() (روش addAll برای متغیر از نوع ArrayAdapter) در نسخه های API پایین تر از 11 و جایگزینی

  چنانچه در نسخه های API پایین تر از 11 ، از روش ArrayAdapter.addAll() (روش addAll برای متغیر از نوع ArrayAdapter) استفاده کنیم، با Force Close روبرو خواهیم شد، بنابراین چنانچه قصد داریم که از این روش برای نسخه های API پایین تر از 11 هم استفاده کنیم، برای رفع این مشکل، باید از روش ArrayAdapter.add() (روش add برای متغیر از نوع ArrayAdapter) استفاده کنیم که البته باید در یک حلقه for به کار رود تا همان عملکرد را داشته باشد.

Context چیست و چه نقشی در ساخت برنامه اندروید دارد ؟

  Context به عنوان کلاس پایه (base class) برای Activity ها، سرویس ها (service)، کل برنامه اندروید (Application) و ... به کار رفته است. در واقع آنها از گسترش (extend) کلاس Context به وجود آمده اند و بنابراین در برخی مواقع که در حال کدنویسی برای بخش های مختلف برنامه اندروید هستیم، باید به context مربوط به آنها رجوع کنیم. مثلا در هنگام کدنویسی در یک Activity ، ممکن است که برای یک سری کد، نیاز به context مربوط به خود Activity داشته باشیم و برای یک سری کد دیگر، نیاز به context مربوط به کل برنامه اندروید (Application) باشد. بنابراین رجوع به context مربوط به آنها، برای برخی کدها، ضروری است.

مشاهده و دسترسی به فایل های منبع (عکس، آهنگ و ...) موجود در یک فایل apk متعلق به یک برنامه اندروید

  در این مبحث قصد داریم که روشی برای مشاهده (و البته دسترسی) به فایل های منبع (عکس، آهنگ و ...) موجود در یک فایل apk را شرح بدهیم. باید دقت داشت که این روش، به درد دیدن کدهای برنامه اندروید مورد نظر نمی خورد و شما تنها فایل هایی را می بینید که یک سری متن نامفهوم در آنها نوشته شده است، اما برای دستیابی به عکس ها، آهنگ ها و سایر منابعی که به صورت فایل در پروژه اندروید قرار داده شده اند، می توانید از این روش استفاده کنید.

ارسال ایمیل (email) به ایمیل یک فرد، به وسیله برنامه های ارسال ایمیل به عنوان واسطه، در برنامه نویسی اندروید

  برای ارسال ایمیل (email)، به ایمیل یک فرد، به وسیله برنامه های ارسال ایمیل به عنوان واسطه، باید کدهای زیر را بنویسیم :

ارسال پیامک (SMS) به گوشی یک فرد، در برنامه نویسی اندروید

  برای ارسال پیامک (SMS)، به گوشی یک فرد، باید کدهای زیر را بنویسیم :

معرفی روش های ساخت برنامه اندروید به صورت ((محتوا محور))، (جدا کردن محتوای اطلاعاتی برنامه اندروید و گرافیک آن) و بررسی معایب و مزیت های آنها

  این مبحث، یکی از مهمترین مبحث هایی است که یک برنامه نویس باید به آن توجه کند. زیرا مفهومی که در آن شرح داده می شود، می تواند مسیر حرفه ای و کاری برنامه نویس را به شدت تحت تاثیر قرار بدهد. هر برنامه نویس باید به شیوه کدنویسی خود دقت کند، زیرا اگر شیوه غلطی را در پیش بگیرید، وقتی حجم کارهایش زیاد شود و قصد توسعه برنامه های خود را داشته باشد، ممکن است با مشکل های اساسی برخورد کند. بحث جداسازی محتوای اطلاعاتی از قالب (گرافیک، ساختار و کدهای قالب)، بحثی رایج در تمامی زبان های برنامه نویسی می باشد، بنابراین من سعی می کنم که این مفهوم را هم برای برنامه نویسی اندروید و هم برای برنامه نویسی و طراحی وب سایت شرح بدهم زیرا می دانم که تعداد زیادی از برنامه نویس های اندروید، در زمینه طراحی وب سایت نیز فعالیت می کنند.

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

  شاید تابحال برایتان پیش آمده است که یک پروژه اندروید شامل یک یا چندین کتابخانه را به درون برنامه eclipse ، وارد (import) کرده اید و چندین پروژه (در واقع، چندین package) در پنجره Package Explorer برنامه eclipse نمایش داده شده است، اما در کنار پروژه اندروید اصلی، علامت خطا نمایش داده شده است. در اینگونه موارد، معمولا برنامه نویس نمی داند که کدامیک، پروژه اصلی اندروید است و کدامیک کتابخانه (library) و همچنین نمی داند که چگونه باید خطاهای پروژه را برطرف کند. در این مبحث قصد داریم که با شرح چگونگی روند وارد (import) کردن یک پروژه اندروید شامل یک کتابخانه به درون برنامه eclipse ، این موارد را برایتان شرح بدهیم.

تعیین یک عکس دلخواه برای نمایش به جای عکس ستاره پیش فرض RatingBar (و همچنین به عنوان راه حلی برای تعیین اندازه عکس RatingBar به صورت دلخواه) (ساخت RatingBar سفارشی (Custom RatingBar))، در برنامه نویسی اندروید

  ممکن است بخواهیم که به جای عکس ستاره پیش فرض RatingBar ، عکسی دیگر را انتخاب کنیم و یا اندازه دلخواهی برای آن در نظر بگیریم. در این موارد، باید یک RatingBar سفارشی (Custom RatingBar)) را طراحی کنیم. بنابراین در ادامه، مراحل طراحی را شرح می دهیم.

نمایش یک تعداد مشخص ستاره در RatingBar ، در برنامه نویسی اندروید

 فرض کنید که یک RatingBar داریم و می خواهیم یک تعداد مشخص ستاره در آن نمایش داده شود، برای این منظور، کدهای ...

دریافت نظر کاربران بر اساس تعداد ستاره، با استفاده از عنصر RatingBar ، در برنامه نویسی اندروید

  در این مبحث قصد داریم که یک برنامه اندروید بسازیم که نظر کاربران را بر اساس تعداد ستاره، دریافت کرده و نمایش می دهد. برای این منظور، از عنصر RatingBar استفاده خواهیم کرد :

اجرای یک برنامه اندروید نصب شده بر روی گوشی کاربر، با کدنویسی، در برنامه نویسی اندروید

  فرض کنید که یک برنامه اندروید بر روی گوشی کاربر نصب است و قصد داریم که کاربر وقتی در برنامه اندروید ما، مثلا بر روی یک دکمه (Button) اشاره می کند، آنگاه آن برنامه اندروید اجرا شود و کاربر آن را ببیند. در این مبحث قصد داریم که کدهای لازم برای این منظور را شرح بدهیم.

نمایش پنجره مربوط به حذف (uninstall) یک برنامه اندروید نصب شده بر روی گوشی کاربر، با کدنویسی، در برنامه نویسی اندروید

  ساده ترین کد برای نمایش گزینه ای برای انتخاب حذف (uninstall) یک برنامه نصب شده بر روی گوشی کاربر، به صورت زیر می باشد :

بازتولید (regenerate) کلاس R در پروژه اندروید، با گزینه Clean در برنامه eclipse

  گاهی اوقات ممکن است با خطاهایی در مورد کلاس R (فایل R.java) در پروژه اندروید روبرو شویم که تنها راه حل آن، بازتولید (regenerate) کلاس R باشد. بنابراین باید برای رفع خطا، کلاس R را دوباره بسازیم. یا اینکه به هر دلیلی، کلاس R حذف شده است و بنابراین نیاز داریم دوباره آن را بسازیم.

حالت بندی اجرای کدها بر اساس مقدار یک متغیر (اجرای کدهای مختلف بر اساس مقدار یک متغیر)، با استفاده از عبارت های switch و case و default ، در برنامه نویسی اندروید

  ا استفاده از عبارت های switch و case و default ، می توانیم تعیین کنیم که بر اساس مقدار یک متغیر، کدهای مختلفی اجرا شوند، یعنی مقادیر مختلف قابل انتظار برای یک متغیر را در نظر بگیریم و بعد تعیین کنیم که اگر مقدار متغیر برابر هر کدام از آن مقادیر قابل انتظار بود، چه کدی باید اجرا شود.

اجرای دستوراتی دیگر، در صورت بروز خطا، با try و catch ، در برنامه نویسی اندروید

  معمولا در اجرای برخی کدها (دستورها)، ممکن است یک سری خطاها به وجود بیاید که باید آنها را پیش بینی کنیم. ایجاد خطا می تواند باعث force close (یعنی بسته شدن برنامه اندروید) شود. بنابراین با ترکیب try و catch می توانیم تعیین کنیم که در صورت ایجاد خطا در اجرای یک سری دستور، به جای آنها، دستوراتی دیگر اجرا گردد. برای این نوع کدنویسی، می توان Exception های مختلفی را در نظر گرفت، شکل کلی این نوع کدنویسی، به صورت زیر می باشد :

چک کردن تهی بودن یا نبودن یک Uri ، در برنامه نویسی اندروید

 فرض کنید که برای یک فایل، یک Uri تعریف کرده ایم و اکنون قصد داریم که ببینیم Uri درست تعریف شده یا نه و یا اینکه اصلا فایل وجود دارد یا خیر. برای این منظور، می توانیم ابتدا چک کنیم که آیا Uri تهی است یا خیر و سپس اگر تهی نبود، یک پیام به مدت چند ثانیه نمایش داده شود (این مورد برای تست برنامه نویسی می تواند به کار رود). با فرض اینکه Uri دارای نام my_Uri باشد، برای این منظور، کدهای زیر را می نویسیم :

ایجاد امکان نصب برنامه اندروید بر روی حافظه خارجی گوشی (SD card) ، در برنامه نویسی اندروید

 پس از آنکه شما یک پروژه اندروید را در برنامه eclipse می سازید، به طور پیش فرض، برنامه به گونه ای است که بر روی حافظه داخلی گوشی نصب می شود. برای تغییر این پیش فرض و به وجود آوردن امکان نصب برنامه اندروید بر روی حافظه خارجی گوشی (SD card).....

اجرای یک سری دستور، تنها یک بار (تنها در اولین اجرای برنامه، بعد از نصب برنامه اندروید)

  ممکن است بخواهیم که یک سری دستور، تنها یک بار در برنامه اندروید اجرا شوند. مثلا می توانیم بعد از نصب برنامه اندروید و در اولین اجرای برنامه اندروید، توسط کاربر، یک پیام را به کاربر نمایش بدهیم، ولی در دفعات بعد، هیچ پیامی نمایش داده نشود. البته این تنها یک کاربرد است و شیوه کلی که در این مبحث آموزش می دهیم، برای اجرای یک سری دستور، تنها یک مرتبه، می باشد و فرقی ندارد که دستورات، در کجای برنامه به کار رفته باشند یا اینکه کی کاربر، به activity حاوی آن دستورات، وارد شود.

حالت بندی اجرای کدها بر اساس مقدار یک متغیر (اجرای کدهای مختلف بر اساس مقدار یک متغیر)، با استفاده از عبارت های switch و case و default ، در برنامه نویسی اندروید

  با استفاده از عبارت های switch و case و default ، می توانیم تعیین کنیم که بر اساس مقدار یک متغیر، کدهای مختلفی اجرا شوند، یعنی مقادیر مختلف قابل انتظار برای یک متغیر را در نظر بگیریم و بعد تعیین کنیم که اگر مقدار متغیر برابر هر کدام از آن مقادیر قابل انتظار بود، چه کدی باید اجرا شود.

اجرای دستوراتی دیگر، در صورت بروز خطا، با try و catch ، در برنامه نویسی اندروید

 معمولا در اجرای برخی کدها (دستورها)، ممکن است یک سری خطاها به وجود بیاید که باید آنها را پیش بینی کنیم. ایجاد خطا می تواند باعث force close (یعنی بسته شدن برنامه اندروید) شود. بنابراین با ترکیب try و catch می توانیم تعیین کنیم که در صورت ایجاد خطا....

دسترسی به یک مقدار، به صورت سراسری (global) در تمامی Activity ها، در برنامه نویسی اندروید

  همان طور که می دانید، معمولا متغیرها را در یک Activity که به کار می روند، تعریف کرده و سپس مقادیر مورد نظرمان را در آنها ذخیره می کنیم، اما گاهی نیاز داریم که به یک مقدار، در تمام Activity ها دسترسی داشته باشیم، یعنی نیازی نباشد که آن را در تک تک Activity ها تعریف کنیم، بلکه آن را تنها در یک کلاس (class) تعریف کرده و سپس آن را در Activity های مختلف، از کلاس (class) فراخوانی کنیم. بنابراین اگر بخواهیم آن مقدار خاص را تغییر بدهیم، تنها باید کدهای آن کلاس (class) را تغییر بدهیم.

چک کردن تهی بودن یا نبودن یک Uri ، در برنامه نویسی اندروید

 فرض کنید که برای یک فایل، یک Uri تعریف کرده ایم و اکنون قصد داریم که ببینیم Uri درست تعریف شده یا نه و یا اینکه اصلا فایل وجود دارد یا خیر. برای این منظور، می توانیم ابتدا چک کنیم که آیا Uri تهی است یا خیر و سپس اگر تهی نبود.......

آموزش نصب بسته های نرم افزاری جدید برای Android SDK Manager ، با وجود تحریم های شرکت گوگل برای ایرانیان

 همان طور که می دانید، شرکت گوگل، اجازه دسترسی به سایت و بسته های نرم افزاری مربوط به توسعه اندروید را به ایرانیان نمی دهد (حداقل تا امروز که من این مبحث آموزشی را می نویسم که اینگونه بوده است). اکنون قصد داریم که نحوه نصب بسته های نرم افزاری جدید برای Android SDK Manager را آموزش بدهیم، به گونه ای که این محدودیت را نداشته باشیم.

ایجاد امکان نصب برنامه اندروید بر روی حافظه خارجی گوشی (SD card) ، در برنامه نویسی اندروید

 پس از آنکه شما یک پروژه اندروید را در برنامه eclipse می سازید، به طور پیش فرض، برنامه به گونه ای است که بر روی حافظه داخلی گوشی نصب می شود. برای تغییر این پیش فرض و به وجود آوردن امکان نصب برنامه اندروید بر روی حافظه خارجی گوشی (SD card)........

کد لازم برای خروج از برنامه اندروید، به گونه ای که در اجرای بعدی برنامه به همان آخرین Activity که در آن بودیم وارد شویم (با اشاره بر روی دکمه Back گوشی یا یک دکمه (Button) در لایه گرافیکی برنامه)

  در این مبحث قصد داریم که کد لازم برای خروج از برنامه اندروید را شرح بدهیم. البته کدی که ارائه می شود، به گونه ای است که وقتی از برنامه خارج شدیم، اگر دوباره برنامه اندروید را اجرا کنیم، وارد همان آخرین Activity خواهیم شد که در آن بوده ایم (نه اولین Activity برنامه اندروید). اگر قصد دارید که بعد از خروج از برنامه اندروید، اگر دوباره برنامه اندروید را اجرا کردیم، حتما اولین Activity اجرا شود (نه آخرین Activity که در آن بوده ایم)،

کد لازم برای خروج از برنامه اندروید، به گونه ای که در اجرای بعدی برنامه به اولین Activity برنامه اندروید (Activity اصلی) وارد شویم، نه آخرین Activity که در آن بوده ایم (با اشاره بر روی دکمه Back گوشی یا یک دکمه (Button) در لایه گرافیکی برنامه)

 

 

  در این مبحث قصد داریم که کد لازم برای خروج از برنامه اندروید را شرح بدهیم. با اجرای این کد و بعد از خارج شدن از برنامه اندروید، در اجرای بعدی برنامه به اولین Activity برنامه اندروید (Activity اصلی) وارد می شویم، نه آخرین Activity که در آن بوده ایم. اگر قصد دارید که در اجرای دوباره برنامه اندروید، به همان آخرین Activity که در آن بوده ایم وارد شویم (نه اولین Activity)

تغییر دادن آیکون (icon) پروژه اندروید، پس از ساخته شدن آن در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید

  قبلا در مباحثی دیگر، دو روش برای چگونگی ساخت آیکون (icon) برای پروژه اندروید، در برنامه eclipse ، را شرح دادیم. در یک روش، از یک تصویر انتخاب شده، با استفاده از نرم افزار Adobe PhotoShop ، تعدادی آیکون با اندازه های از پیش تعیین شده می ساختیم و هر کدام را در یکی از پوشه های drawable از پوشه بندی پروژه اندروید قرار می دادیم (برای هر پوشه، آیکون باید یک اندازه مشخص داشته باشد). روش دیگر هم، همان انتخاب یک تصویر به عنوان آیکون، در زمان ساخت پروژه اندروید است و کاملا بی دردسر است و تنها باید یک تصویر را انتخاب کنیم و خود برنامه eclipse ، آن را به اندازه های مختلف تبدیل کرده و در پوشه های drawable از پروژه اندروید، قرار می دهد. اکنون می خواهیم آموزش بدهیم که اگر بعد از ساخت پروژه اندروید، تصمیم گرفتیم که آیکون (icon) آن را تغییر بدهیم، به چه صورت باید عمل کنیم (زیرا می خواهیم مثل هنگام ساخت پروژه اندروید جدید، که بی دردسر یک آیکون می ساختیم، اکنون نیز به همان روش، آیکون را تغییر بدهیم).

پرسیدن اطمینان از خروج، هنگام اشاره به دکمه بازگشت (Back) ، در برنامه اندروید

  حتما در برنامه های مختلف، مشاهده کرده اید که هنگامی که در activity اصلی برنامه اندروید هستیم، هنگام اشاره کاربر بر روی دکمه back ، قبل از خروج از برنامه، از کاربر سوال می شود که آیا واقعا می خواهد از برنامه خارج شود یا خیر. این مورد بسیار مهم است، زیرا ممکن است کاربر، به اشتباه، بر روی دکمه اشاره کرده باشد. این مورد تنها کاربرد اینگونه پیام ها نیست و مثلا فرض کنید که کاربر در وسط یک بازی، به اشتباه، به دکمه back اشاره کند، اگر سریعا به activity قبلی بازگردد، دوباره باید بازی را از اول شروع کند (دیوانه کننده است!). بنابراین باید قبل از خروج از activity ، از وی پرسش شود که آیا واقعا می خواهد خارج شود یا خیر. پس نتیجه می گیریم که اینگونه پیام ها، برای موارد مختلفی باید به کار رود.

تعیین کدهایی برای اجرا شدن در هنگام اشاره به دکمه بازگشت (Back) ، در برنامه اندروید

  معمولا وقتی کاربر بر روی دکمه back گوشی خود اشاره می کند، activity فعلی بسته شده و activity قبلی نمایش داده می شود (اگر activity اصلی باشد، از برنامه اندروید خارج می شود). اما ممکن است که بخواهیم به جای آن، یک سری کد اجرا گردد و عملیات های دیگری صورت گیرد

تغییر شماره نسخه برنامه اندروید (تغییر versionCode و versionName)

  زمانی که ما یک پروژه اندروید در برنامه eclipse می سازیم، به طور پیش فرض، شماره این نسخه از برنامه، برابر 1.0 قرار داده می شود. اما ممکن است که یک بار برنامه را منتشر کرده باشیم و اکنون بخواهیم که بعد از اعمال یک سری تغییرات، شماره نسخه را تغییر داده و آنگاه برنامه اندروید به روز شده را منتشر نماییم. بنابراین ابتدا باید یک شماره انتخاب نموده (مثلا 1.1) و سپس در پروژه اندروید ساخته شده، شماره قبلی را به این شماره، تغییر بدهیم. برای این منظور، فایل AndroidManifest.xml را در برنامه eclipse (از فولدربندی پروژه اندروید) باز می کنیم. در میان کدهای این فایل، کد زیر را پیدا می کنیم :

نحوه تغییر نام package یک برنامه اندروید در برنامه eclipse

  بهتر است اول یک مورد برای مواقع ضروری برای تغییر نام package را مثال بزنیم. فرض کنید شما یک برنامه اندروید نوشته اید، سپس قصد دارید که بر پایه آن، یک برنامه اندروید دیگر بسازید. خوب ابتدا باید فایل های برنامه اندروید فعلی را در فولدری دیگر کپی کنید و سپس آن را به درون برنامه eclpse ، به صورت یک پروژه اندروید جدید، import کنید. اولین مشکل، در همین مرحله ظاهر می شود. چون قبلا شما پروژه ای با همان نام داشته اید، بنابراین این پروزه جدید نمی تواند import شود. در واقع تا زمانی که نام هر دو یکسان است، نمی توانیم هر دوی آنها را درون برنامه eclipse داشته باشیم.

نمایش انیمیشن، در برنامه اندروید

 در این مبحث، چگونگی نمایش یک انیمیشن، حاصل از نمایش چند عکس متوالی، را شرح می دهیم. برنامه اندروید، شامل یک ImageView خواهد بود و زمانی که کاربر بر روی آن اشاره می کند، انیمیشن نمایش داده می شود.
در برنامه eclipse ، ابتدا یک پروژه اندروید با نام Kelidestan.com_Animation می سازیم (نام package را برابر com.kelidestan.animation انتخاب می کنیم. نام activity اصلی را برابر MainActivity انتخاب می کنیم و فایل xml متناظر آن را هم برابر activity_main قرار می دهیم).
قبل از شروع، باید تصاویر لازم برای ساخت انیمیشن را داشته باشیم. مثلا من تصاویر زیر را در نظر گرفته ام :

تغییر نام برنامه اندروید

 هر برنامه اندروید، دارای یک نام کلی می باشد که هنگامی که در یک گوشی اندروید نصب می شود، در لیست برنامه های اندروید گوشی، با آن نام نمایش داده خواهد شد. فرض کنید یک پروژه اندروید ساخته ایم و اکنون قصد داریم که نام برنامه اندروید را تغییر بدهیم. هنگام ساخت یک پروژه اندروید جدید در برنامه eclipse ، در همان ابتدا، نام انتخاب شده برای برنامه اندروید را از ما می پرسد و سپس عبارت انتخاب شده توسط ما را، هنگام ساخت پروژه اندروید، در فایل strings.xml ، به صورت یک رشته (string) ذخیره خواهد نمود. بنابراین برای تغییر نام برنامه اندروید، باید فایل strings.xml را باز کرده و به جای نام قدیمی، نام جدید مورد نظرمان را بنویسیم.

فرض کنید که در برنامه eclipse ، یک پروژه اندروید با نام Kelidestan.com ساخته ایم و اکنون قصد داریم که نام آن را تغییر بدهیم، برای این منظور، فایل strings.xml را باز می کنیم :

ایجاد قابلیت امتیاز دهی به برنامه در استور ها (app rate)

 به نام خدا،در این پست می خواهیم به سوالات تعداد زیادی از کاربران سایت در مورد اضافه کردن بخش امتیاز دهی به برنامه در مارکت ها بپردازیم.ساده ترین روش امتیاز دهی به برنامه های در استور ها استفاده از یک اکشن اینتنت می باشد.با این روش تنها کافیه که برای برنامه خودمون یک دکمه به عنوان امتیاز دهی در نظر بگیریم،و سپس با یک لیسنر onclickListener میتونیم از طریق اینتنت کاربر رو به بخشی که برنامه قرار دارد راهنمایی کنیم.در کد زیر به صورت عملی میتوانید این موضوع را درک کنید.

کار با شبکه در اندروید

 به نام خدا،در ادامه مباحث برنامه نویسی شبکه در اندروید امروز با آورش دانلود و نمایش فالی متنی از آدرس اینترنتی در خدمت کاربران گرامی هستیم. در این اموزش یاد خواهیم رفت که چگونه یک فایل متنی موجود سرور را دانلود و در تکست ویو برنامه نمایش می دهیم.برای شروع کار ابتدا یک پروژه جدید ایجاد میکنم.در لایه اصلی برنامه  activity_main.xml یک TextView قرار میدیم تا زمانی که متن مد نظر ما دانلود شد اون رو نمایش بده،(کدهای کامل لایه activity_main.xml)

تغییر فونت لیست ویو در برنامه نویسی اندروید

 به نام خدا،در این جلسه می خواهیم با تغییر فونت لیست ویو آشنا بشیم. در این آموزش مشکل بسیاری از کاربران سایت  که با این مسئله مشکل داشتند حل خواهد شد.اگر به یاد داشته باشید در جلسات ابتدای آموزش برنامه نویسی اندروید با ساخت لیست ویو سفارشی آشنا شدیم . در این آموزش هم ما به تغییر فونت آیتم های  لیست ویواقدام خواهیم کرد. در لیست ویو سفارشی ما برای نمایش آیتم های لیست ویو از TextView استفاده کرده ایم پس در این آموزش هم  ما فونت مدنظرمون رو به همین تکست ویو میدیم.کار خیلی سختی نیست و تنها کافیه که  کلاس CustomList رو اجرا کرده و کدهای زیر رو بهش اضافه کنیم.با تغییر فونت در این آموزش آشنا شده ایم.  

خطای Premature end of file ، در برنامه eclipse

  ممکن است در برنامه eclipse ، برای یکی از فایل های پروژه اندروید، خطای Premature end of file نمایش داده شود. یکی از مواردی که ممکن است باعث ایجاد این خطا در برنامه eclipse شود، قطعی برق کامپیوتر هنگام باز بودن پروژه اندروید و فایل مورد نظر در برنامه eclipse می باشد (به طور کلی، بسته شدن برنامه eclipse به طور غیر معمولی). زمانی که دوباره برنامه eclipse را باز کنید، خطای Premature end of file در کنار آن فایل نمایش داده می شود.

خطای Unable to resolve target 'android-*' در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید

 گاهی ممکن است که هنگام کار با یک پروژه اندروید در برنامه eclipse ، با خطایی تحت عنوان زیر روبرو شویم :


Unable to resolve target 'android-*'

اخطار در مورد عدم ساخت activity جدید در برنامه eclipse ، هنگام باز بودن فایل AndroidManifest.xml پروژه اندروید (و ویرایش آن فایل)، در برنامه نویسی اندروید

  هنگام ساخت یک activity جدید در برنامه eclipse ، به مورد جالبی برخورد کردم و چون مهم بود، تصمیم گرفتم که در مورد آن، یک مبحث نوشته و به توسعه دهندگان در محیط برنامه eclipse اخطار بدهم. همان طور که می دانید، روند ساخت activity ، به صورت ساخت یک کلاس (class) بر اساس توسعه (extend) کلاس activity و سپس ساخت لایه گرافیکی (فایل xml) متناظر با آن و سپس درج نام activity در فایل AndroidManifest.xml پروژه اندروید می باشد، ولی برنامه eclipse هر سه مورد را به طور همزمان انجام می دهد (با انتخاب منوی New و سپس یافتن گزینه Android Activity که معمولا پس از انتخاب گزینه other ، در یک لیست نمایش داده می شود)، ولی امروز شاهد مشکلی در این فرآیند بودم که قصد دارم آن را شرح بدهم.

جلوگیری از خطای out of memory ، در برنامه نویسی اندروید

  مدتی پیش، یک بازی اندروید ساخته بودم و آن را بر روی سه گوشی واقعی نیز تست کرده بودم. پس از انتشار بازی اندروید، یکی از کاربران گفته بود که در نیمه های بازی، با خطای force close روبرو می شود. موفق شدم یک گوشی تهیه کنم که همان خطا را ایجاد کند، نکته ای که جالب بود، این است که پس از یک بار force close ، دیگر با این پیام روبرو نمی شدیم. بنابراین می شد حدس زد که این خطا مربوط به out of memory است.

پیدا کردن عبارت خطا در برنامه eclipse ، هنگامی که علامت خطا، تنها در کنار نام پروژه اندروید نمایش داده می شود و فایل مربوط به خطا، مشخص نیست

 اهی اوقات، علامت قرمز رنگ مربوط به وجود خطا، در برنامه eclipse ، تنها در کنار نام پروژه اندروید مورد نظرمان نمایش داده می شود، ولی هنگامی که کل فولدربندی پروژه ر...

برطرف کردن خطای Invalid project description هنگام وارد کردن (import کردن) یک پروژه اندروید به درون برنامه eclipse

 گاهی اوقات هنگام وارد کردن (import) کردن یک پروژه اندروید به درون برنامه eclipse ، با خطای Invalid project description روبرو می شویم. یکی از حالت های رایجی که می تواند....

همزمانی - مقدمات

 برنامه نویسی اعمال همزمان یکی از اساسی ترین و مهمترین ارکان برنامه نویسی است که متأسفانه حتی بسیاری از برنامه نویسان حرفه ای آنرا نادیده می گیرند. چرا که با وجود سرعتهای بالای CPU در سخت افزارهای PC و Notebook نیاز به استفاده از Thread * ها به چشم نمی آید اما یکی از بزرگترین دلایل وجود Hang * و در نتیجه Crash * ها عدم توجه به این تکنیک برنامه نویسی است.

پروژه « تبدیل واحد » - ساخت UI

  تا بحال به فراگرفتن ملزومات جاوا و شیء گرایی مشغول بودیم، از آنجایی که برنامه نویسی Android بسیار وابسته به مباحث پیش بود، هم اکنون می توانیم بگوییم برای شروع برنامه اندروید آمادگی داریم ( البته اگر تمرین کافی داشته باشیم ).

آموزش نحوه نمایش عکس از روی سرور با استفاده از کتابخانه picasso

آموزش نحوه نمایش عکس از روی سرور با استفاده از کتابخانه picasso

 با سلام خدمت همه کاربران سایت نیک اندروید  در خدمتون هستم با آموزش استفاده از کتابخانه picasso .
در برنامه های انلاین برای اینکه یه تصویر رو از روی سرور بخونه و در imageView نشون بده باید از کتابخونه های افلاین و یا انلاین استفاده کرد . کتابخونه ای که قراره اموزش بدیم به picasso معروفه و یه لینک و یه imageview از ما گرفته و بعد از دانلود عکس اون رو در imageview نشون میده .با استفاده از این کتابخانه هم در زمان و هم در طولانی شدن برنامه صرفه جویی میکنیم قبل از هر چیز کتابخانه picasso‌رو به برنامه اضافه میکنیم :


آموزش کار با NotificationManager در آندروید استودیو

 با سلام خدمت کاربران سایت سفارش دات نت در خدمتون هستیم با آموزش  نحوه کار با کلاس notificationManager
همونطور که میدونید خیلی وقتها لازمه تا یه فایلی رو از اینترنت یا سرورتون رو برای کاربر دانلود کنید تو این اموزش خواهید آموخت چطور از کلاس asynctask استفاده کنید و همینطور پنجره progressbar رو در نوار اعلان اندروید کاربر نمایش بدین تا کاربر بتونه در حین دانلود کارهای دیگه ای رو انجام بده و زیاد دست و پا گیر نباشه .
اینجا برای نمایش progressbar در اندروید استودیو  از کلاس NotificationManager  استفاده خواهیم کرد.
ابتدا یه دکمه در layout اصلی برنامه ایجاد میکنیم با فشار این کلید عملیاتی رو در کلاس asynctask انجام میده و progressbar در نوار اعلان به نمایش در میاد.

برنامه نویسی جاوا - مقدماتی 2

 عناصری به نام array همیشه در برنامه نویسی وجود داشته اند که بدون آنها نوشته برنامه ها گاهاً خیلی دشوار خواهد شد. اما نباید سادگی استفاده از آنها باعث شود از روشها غلط در کد نویسی استفاده کنید. در جاوا هم array وجود دارد و هم کلاسهایی زیر کلاس Collection، از جمله ArrayList. به کد زیر توجه کنید:

شیء گرایی در جاوا - مقدماتی 3

 مهمترین علت وجودی Object Oriented مبحث میراث بری ( Inheritence * ) هست. به عبارتی هر کلاسی به غیر از کلاس Object مشتق شده از کلاس دیگری خواهد بود. بنابراین در صورتیکه SuperClass * برای یک کلاس تعریف نشود، همان کلاس Object مد نظر خواهد بود.

شیء گرایی در جاوا - مقدماتی 2

 در قسمت قبل چند تعریف پایه ای از شیء گرایی مورد بررسی قرار گرفت، در این قسمت بحث پایه ای شیء گرایی را ادامه می دهیم. توجه کنید که این مباحث بسیار مهم است و آن چیزی که می نویسیم بیشتر شیء گرایی جاوا است تا اندروید.

شیء گرایی در جاوا - مقدماتی 1

 در این قسمت قصد دارم، مبانی و تعاریف اولیه شیء گرایی OO - Object Oriented * را بیان کنم. چرا که در عصر حاضر برنامه نویسی بدون دانستن این مفاهیم کاری بیهوده و غیر اصولی است. از طرف دیگر توضیح دادن بسیاری از مفاهیم برنامه نویسی جاوا و بالتبع اندروید نیازمند دانستن این مفاهیم است. لذا این قسمت را با صبر و حوصله مطالعه و آنرا مهم بدانید.

برنامه نویسی جاوا - مقدماتی 1

  به دلیل اینکه قصد دارم این آموزشها برای کسانی که با برنامه نویسی هم هیچ آشنایی ندارند مفید واقع شود، این قسمت تکمیلی به دوره آموزشی اضافه شد. توجه داشته باشید اگر با برنامه نویسی آشنایی ندارد باید تلاشتان را چندین برابر افزایش دهید تا از پس سایر آموزشها برآیید.

قالب (Theme)

تو آموزش قبل با سبک‌های نمایش آشنا شدیم، قالب هم یه چیزی تو همون مایه‌هاست، تفاوتش اینه که قالب به کل یه فعالیت (activity) یا کل یه پروژه اعمال می‌شه ولی سبک‌نمایش فقط به یه شی اعمال می‌شه.

سفارش طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
f shdj, sefaresh, sefaresh .net, sefaresh.net, sthva, sthva nhj kj, sthva.kj, stthva.kj, xvhpd, آیفون, استفاده, اندروید, اپل, اپلیکیشن, اینترنت, باتری, بازار, بازی, دستگاه, دوربین, سامسونگ, سفارش, سفارش دات نت, سفارش دات نت sefaresh.net, سفارش.نت, سیستم, طراح وب, طراحي وب سايت, طراحی, طراحی وب سایت, فناوری, مایکروسافت, موبایل, هوشمند, کاربران, کمپانی, گلکسی, گوشی, گوشی هوشمند, گوگل

نمایش تمامی تگ ها
بسته ویژه مدارس مدارس
بسته ویژه پزشکان پزشکان
بسته ویژه مهندسین مهندسین